Východisková situácia Firma hľadá nové spôsoby odbytu pre
tovar a služby, nové spôsoby komunikácie s partnermi a zákazníkmi.
Rozhodne sa využiť celosvetovú počítačovú sieť Internet.
Rozhodovanie
Vstup firmy do prostredia siete Internet by nemala
byť bezhlavá reakcia na nárast mediálnej popularity, ani neuvážená investícia v
snahe udržať krok s najnovším rozvojom v sfére obchodu. Predchádzať by mu malo
porozumenie možnostiam tohto nového média zo všetkými špecifickými rysmi a trendami
vo vývoji Internetu, zváženie všetkých možných potencionálnych prínosov tohto
média vo vlastnej obchodnej činnosti.
Formy vstupu podniku do siete Internet:
- jednoduchá graficky spracovaná prezentácia základných
informácií o firme a jej produktoch a službách
- komplexnejšia domovská stránka s modulom pre priamu komunikáciu
so zákazníkom (e-mail, formuláre)
- ucelený systém na uskutočňovanie elektronického on-line obchodu
Tieto formy sa odlišujú technickou,
technologickou, časovou, finančnou a personálnou náročnosťou na ich zavedenie a
prevádzku.
V každom prípade je potrebné postupovať tromi základnými
smermi:
- maximálne využitie externých zdrojov (outsourcing)
- maximálne využitie vlastných zdrojov
- vyvážená kombinácia oboch predchádzajúcich smerov
Firmy, ktoré sú už rozhodnuté o rozsiahlom
uplatnení internetu pri obchodovaní a komunikácii so zákazníkmi a partnermi cez
Internet, zvolia pravdepodobne možnosť využia vlastných kapacít a zariadení.
Čakajú ich vysoké investície do technických zariadení, programového vybavenia ale
aj vzdelania pracovníkov.
Pre menšie firmy, alebo spoločnosti, ktoré z
akýchkoľek dôvodov nemajú záujem o globálne nasadenie Internetu, ale chcú ho
použiť na priamy predaj, je výhodnejšie využiť služby sprostredkovateľov s
pridanou hodnotou (virtual resellers), ktorí budú pre nich prevádzkovať
virtuálny obchod na Internete.
Virtuálny obchod môže byť orientovaný dvojako.
Buď firma zriaďuje obchod pre svojich odberateľov (Bussines to bussines) alebo
na priamy predaj svojim zákazníkom (Bussines to customer).
Príkladom pre vzťah Bussines to bussines
môže byť výhradný dovozca, ktorý zprístupní svoj sortiment pre veľkoobchody,
alebo priamo pre predajné reťazce. Hlavnými výhodami sú nižšie náklady,
jednoduchá aktualizácia údajov a okamžitá reakcia.
Vzťah Bussines to customers sa uplatňuje ak
výrobcovia, veľkoobchody, alebo maloobchody predávajú svoje výrobky a služby priamo
koncovému spotrebiteľovi. Výhodami sú hlavne nižšie náklady na priamy predaj
v porovnaní s klasickým maloobchom, široká geografická dostupnosť, možnosť
zverejnenia detailných informácií o tovare a službách (technické parametre,
vlastnosti).
Riešenie
Po zásadných rozhodnutiach je potrebné vybrať
konkrétne riešenia, postupy a nástroje, ktoré Vás dovedú k cieľu. My máme pre
Vás pripravený ucelený balík programového vybavenia a služieb.
Sú navrhnuté tak, aby uspokojili všetky
Vaše požiadavky na zavedenie virtuálneho obchodu, buď pre potreby Bussines to
bussines vzťahov alebo Bussines to customer, či sa rozhodnete vybudovať
obchod vlastnými silami vo vlastnej infraštruktúre alebo s našou pomocou v našej
infraštruktúre.
1. programové vybavenie Speedware OrderPoint
Je základom pre všetky naše služby. V
konfigurácii pre Bussines to Bussines a Bussines to customer splní
najnáročnejšie požiadavky na prevádzkovanie virtuálneho obchodu.
Ako samostatný produkt ho doporučujeme len tým
firmám, ktoré sa rozhodli pre zásadný prechod na globálnu internetovú komunikáciu a
obchod, majú špeciálne vyškolený personál a kapacity na realizáciu celého
projektu.
Bližšie informácie viď. Príloha2. Konkrétne otázky zodpovieme osobne.
2. vytvorenie virtuálneho obchodu
Vytváranie virtuálneho obchodu nie je jednoduchý
proces. Vyžaduje skúsenosti, prax, ale aj investície do zariadenia a programového
vybavenia. Ak ich nemáte, alebo nie ste si 100% istí výsledkom, a preto nechcete mrhať
časom a kapitálom, bude lepšie ak využijete práve túto službu.
- Spolu s Vami vykonáme analýzu požiadaviek a definujeme vlastnosti
obchodu. To môže zahŕňať napr. definovanie tovaru, skupín tovaru, definovanie
zákazníkov, skupín odberateľov, pravidlá pre poskytovanie zliav, spôsoby realizácie
platieb, termíny dodávok, spôsob dodania a balenia tovaru a pod.
- Obchod musí byť ľahko ovládateľný a prehľadný, ale zároveň
by mal poskytovať dostatok informácií pre rozhodnutie zákazníka. Veľký dôraz je
kladený na grafické spracovanie a obrazovú dokumentáciu. Doležité je vystihnúť
pomer medzi množstvom textu a grafiky. Vytvoríme Vám obchod práve podľa týchto
kritérií. Výsledok môžte samozrejme ovplyvniť.
- Vo Vašom obchode môžete poskytovať veľké množstvo tovaru a
služieb. Predtým je však potrebné jednotlivé položky do obchodu naplniť. To
vyžaduje časovo náročné nasnímanie a spracovanie obrazovej a grafickej
dokumentácie, vloženie textu, technických parametrov a vlastností jednotlivých
položiek (artiklov). Pri týchto úkonoch využívame metódy, ktoré nám zabezpečia
efektivitu a Vám požadovaný výsledok v čo najkratšom čase.
Pri tom máte možnosť rozhodnúť sa, či pre Vás
naplníme obchod ako celok alebo iba obmedzenú časť.
3. školenie a pilotný projekt
Školenie je navrhnuté pre tých, ktorí sa
rozhodli vybudovať si virtuálny obchod vlastnými kapacitami na vlastnom zariadení a
programovom vybavení.
témy školenia sú:
-stručne o Windows 95 alebo Windows NT, používanie služieb Internetu
-ovládanie programu OrderPoint
modul OrderManager – administrácia a údržba obchodu
modul OrderDesk – prostredie pre zákazníkov
Pilotný
projekt chápeme ako pomoc pri vytváraní vlastného obchodu. Pomôže Vám získať
potrebnú prax a zručnosť, osvojiť si základné zásady a konzultovať postup
s asistentom.
súčasti pilotného
projektu:
-definovanie potrebných údajov pre chod obchodu
-napĺňanie obchodu tovarom – príklad do 10 položiek
4. správa virtuálneho obchodu
Postupne sa na Internete vyprofilovala funkcia
sprostredkovateľa (správcu) virtuálneho obchodu. Zabezpečuje chod obchodu na vlastné
náklady, na vlastnom zariadení a programovom vybavení.
V rámci tejto služby pre Vás budeme
zabezpečovať:
operatívne aktualizácie údajov o poskytovanom tovare a
službách, sezónne akcie, skupinové úpravy údajov a pod.
poskytovanie informácií pre vyhodnocovanie obratov podľa
zákazníkov alebo tovaru, príp. definovaných skupín zákazníkov a tovaru, iné
štatistické údaje
sprostredkovanie komunikácie medzi dodávateľom a kupujúcim
pozn.: tovarový a finančný tok zabezpečuje
dodávateľ
Fakty
prevádzkujeme
vlastný virtuálny obchod so spotrebným tovarom
máme skúsenosti a prax
v oblasti informačných technológií
-databázové spracovanie, programovanie, export/import exist. údajov
-spracovanie grafiky, počítačový design (softvér, hardvér)
-Internetové aplikácie, protokoly, štandardy
-elektronické obchodovanie, zabezpečenie, bankové štandardy
znalosti fungovania
maloobchodu a veľkoobchodu
-peňažný a
tovarový tok
-spôsob
uskutočňovania reklamy a marketingu
pre tvorbu a prevádzku
virtuálneho obchodu používame univerzálne programové vybavenie Speedware OrderPoint,
ktoré je odskúšané v celosvetovom meradle
sme distribútorom tohto
programového vybavenia na Slovensku a zároveň VAR partnerom
firmy Speedware, čo
nám umožnuje získať najnovšie informácie, a tak riešiť aj tie najzložitejšie
problémy pri nasadzovaní virtuálneho obchodu (napr. prepojovanie Vašich existúcich
informačných systémov na Internet)
máme vybudovanú
hardvérovú a internetovú infraštruktúru, ktorú môžte použiť
úspora času a
investícií, pretože vytvorenie vlastného programového riešenia odhadujeme na 3
mesiace analytickej a programátorskej práce s nasadením 2-4 pracovníkov. Ak by
sme predpokladali cenu 1 hod./300Sk s kapacitou 170 hod./mesiac, cena samotného riešenia
by sa pohybovala medzi 288.000,- a 576.000,- Sk
máte možnosť výberu
medzi dočasným a definitívnym riešením s jednoduchým prechodom bez straty
investovaného času a kapitálu
naše služby sú
škálované podľa potrieb zákazníka, vyberiete si podľa vlastných zámerov to čo
Vám najviac vyhovuje
neustále
sledujeme vývoj
-informačných technológií
-legislatívy (ochrana
spotrebiteľa, autorských práv, daňové otázky)
-moderných platobných prostriedkov (eCash)
-protokolu bezpečného platobného styku SET
Príloha1 Grafy charakterizujúce situáciu obchodovania na
Internete
|